Książki jako niezbędny atrybut naszego życia

,,Kto czyta książki, żyje podwójnie”
Powyżej  znajduje się myśl Umberto Eco. Ten cytat zawiera wszystko co liczy się dla osoby czytającej książki. Po co czytamy? aby wzbogacać wiedzę?, aby oderwać się od codzienności?, a może by żyć podwójnie? Wszystkie te rzeczy są ważne ale według mnie najważniejsza jest trzecia kwestia czyli, że czytając możemy żyć podwójnie. Zagłębiając się w książkę dostajemy nową tożsamość i historię. Uwierzcie nasza wyobraźnia potrafi działać cuda.

A może jednak film?

Film, jest pustym obrazem przekazanym nam przez reżysera. Ludzie leniwi, lubią oglądać filmy, ponieważ nie muszą wykorzystywać wyobraźni i myśleć. A poza tym film ogląda się przez około godzinę, a na książkę trzeba poświęcić więcej czasu. Według mnie film jest przerobioną przez grono ludzi papką, mającą na celu zbicie dużej kasy. Film, który raz obejrzysz przeleci ci przez głowę i o nim zapomnisz, a książka zostawi swoje piętno na Tobie.

Pisząc ten post pojechałem odebrać mój nowy nabytek, trzy świeżutkie książki:
-,,Daleko od domu”

-,,Szukając Emmy”

-,,Pomóc Jani”

Serdecznie pozdrawiam 😀

5 thoughts on “Książki jako niezbędny atrybut naszego życia

  1. ja wolę inny cytat „Kto czyta- żyje wielokrotnie, kto zaś z książkami obcować nie chce, na jeden żywot jest skazany”- Józef Czechowicz

    Lubię to

  2. ja tam mam inne zdanie. Film pozwala nam wszystko zobaczyć, jest bardziej rzeczywisty, ale nie daje nam pola do rozbiegu. Ja wiem, że jednak zbyt duża ilość książek, jak z resztą wszystkiego innego potrafi zniszczyć życie (zniszczyła je mi)

    Lubię to

Skomentuj

